stránky jsou ve stadiu zásadního zlepšování

Prototyp je po záletu, následují drobné změny
a některé další formy na doplňky,
příprava návodu atp.


základní informace:
Rozpětí 3100 mm
délka 2420 mm
letová váha 9kg (8,75kg bez vybavení kabiny - palubka, pilot atp.)
plošné zatížení zatížení 77g/dm2
Ovládáné funkce: křidélka, výškovka, směrovka, motor, odštěpné klapky, vypínací háček
(podvozkové nohy Robart jsou odpružené, stejně tak i ostruha)
pohonné baterie 10-12s lipol 4500-5000mAh, nebo články A123.
Regulátor Jeti SPIN 99 a motor třídy Hirotex 2500 (Hyperion 5045-18, Scorpion 5535, 5545 ap.)
Vybitá kapacita 2500-3000 mAh na 8-9 minut akrobatického letu!

pro akrobatické létání je možné použít lehčí výkonné motory s ohledem na krátkodobé špičkové zatížení.
Pro aerovleky je zapotřebí pohon více dimenzovat, z hlediska dlouhodobějšího zatížení (např. regulátor 125A a motor Scorpion 5545)
Alternativně je možné pro pohon použít spalovací motor
v úvahu přicházejí typy MVVS 45, 50, DLE 50, 55ap.,
možna i MOKI 50 4T

konstrukce:
Stavebnice se dodává v rozsypu s maximálním stupněm předpracování a množstvím maketových detailu a doplňků.
Základním materiálem konstrukce je balsa, topolová překližka a smrkové nosníky.
Trup tvoří nosný rám z topolové překližky doplněný smrkovými podélníky. Plechové díly na trupu předlohy jsou zde tvořeny laminátovými, nebo plastovými díly a kryty s naznačeným plechovým povrchem a nýtováním.
Tato koncepce věrně napodobuje skutečný letoun.
Křídlo se smrkovými nosníky a tuhým balsovým potahem má kořenová žebra z topolové překližky, ve kterých jsou upevněny odpružené nohy podvozku.
Křidélka jsou balsové konstrukce s nalepeným plastovým signováním.
Křídlo se nasouvá na duralovou trubku procházejicí trupem a proti pootočení je zajištěno dvěma kolíčky z uhlíkových trubek.
Vodorovná ocasní plocha má konstrukci obdobnou, je spojena pomocí dvou uhlíkových trubek, koncové oblouky jsou plastové.
Kormidla mají také torzní skříň a osu otáčení tvoří uhlíkové tyčky.
Směrovka se všemi detaily je součástí laminátového hřbetu trupu.
Kabina je lisovaná z čirého plastu s naznačeným rámem. Doplňkové maketové detaily jsou z plastu. Speciální maketový kužel je z uhlíkového kompozitu a jeho nízká váha zaručuje plynulý chod bez vybrací.
Odpružené nohyi Robart a kola Kavan (nejsou součástí stavebnice).
Ostruha je také odpružená, odlitá z epoxidu vyztuženého uhlíkovými vlákny.
Trup je potažen folií Oratex, na křídle a výškovce folií Oracover.

Letové vlastnosti:
Model má realistický letový projev a velmi dobré letové a pádové vlastnosti.
Příjemně se řídí a bez problémů zaletá celou řadu akrobatických obratů odpovádajicích své předloze. Navíc zvládne i nožový let.
Má velký rozsah rychlostí, dobrou stoupavost a odpovídajicí dynamiku.
Díky nízké váze lze vybavení pořídit za velmi příznivou cenu a to i vzhledem
k velikosti modelu.
Vybitá kapacita je v rozmezí 2400 - 3000 mAh na 8-9min akrobatického létání !
aerovleky s háčkem umístěným za kabinou fungují bez problémů, hrubým odhadem by bylo možné vlekat větroně asi do 7-8 kg.

Obsah stavebnice:
Součástí stavebnice jsou všechny tvarové frézované díly z překližky a balsy
motorový kryt, laminátové kryci díly nebo plastové výlisky - hřbet před kabinou,
hřbet za kabinou s přechody na sop a vop, přechody křídlo trup,
spodní kryt trupu mezi křídly, čirá lisovaná kabina, rám kabiny
speciální maketový uhlíkový vrtulový kužel 100mm
díly na odpružené ostruhové kolečko
sada smrkových a balsových nosníků
duralová spojka křídla
uhlíkové trubky a tyčky
různé maketové doplňky a krytky

Další možnosti vybavení:
pakny (přídavné nádrže na konce křídel) - zatím nejsou k dispozici
standardní sada doplňků ze samolepicí folie
nestandardní sada doplňků ze samolepicí folie podle přání
vlečný háček (sada dílů)
kola Kavan 125, 60
odpružené nohy Robart

dále je možno přikoupit za zvýhodněnou cenu např.:
potahový materiál oratex, solartex, oracover, lepidla, motory, regulátory, serva, baterie, kola vhodné k danému typu modelu, sadu balsových prkének
spalovací motor
(zvýhodněná cena platí jen při koupi stavebnice, nelze ji uplatnit samostatně)

Stavba modelu:
Ačkoliv není složitá, není určena pro úplné začátečníky a vyžaduje alespoň základní modelářskou praxi.
Návod je tvořen zejména řadou fotografi í jednotlivých fází stavby. Sestavení modelu je velmi usnadněné díky vysoké předpracovanosti a promyšlené konstrukci. Díly jsou balené po skupinách a v návodu je
nákres dílů s číslováním. Frézované díly do sebe přesně zapadají a zámky dobře vymezují polohu dílů navzájem (při stavbě trupu není zapotřebí ani stavební plán). Trup je v základu stavěn na rovné desce v obrácené poloze. Po potažení trupu jsou nalepeny laminátové díly a kryty.
V konstrukci je již pamatováno na umístění serv. Uložení přijímače a baterií je ponecháno na staviteli, na jeho vlastních zkušenostech a zvyklostech, stejně jako připevnění krytů. Křídlo je sestaveno a slepeno na rovné desce, za pomoci
dvou vodicích trubek a výstupků na žebrech, tím je nastaveno i správné zkroucení křídla, stejným způsoben je slepená i vodorovná ocasní plocha.
Kormidla a křidélka mají díky torzní skříni vysokou
tuhost a nízkou váhu, závěs tvoří uhlíková tyčka v ose otáčení.
Model je možné postavit i s pohonem na benzinový spalovací motor (cca 50cm3), ale potřebné úpravy jsou ponechány zcela na zkušenostech stavitele.

Předloha:
Předlohou modelu je Zlín 226 MS, varianta s výkonnějším motorem a automaticky stavitelnou vrtulí

veškeré změny vyhrazeny

cena: předběžně 690,- euro

 

 

 

Zlín 226 MS Trener

fotogalerie

Zoomify picture 1
Zoomify picture 2
Zoomify picture 3
Zoomify picture 4

video1
video2

english

příjemný a nenáročný
na pilotáž
vynikajicí letový projev
a maketový vzhled
odštěpné klapky
bezkonkurenčně lehký
efektivní stavba
nenáročný na vybavení
skladný na přepravu
plně akrobatický
v mezích předlohy