stavebnice legendárního akrobatického letadla:

Rozpětí 2580 mm
délka 2360 mm
letová váha 9 kg a více
plošné zatížení zatížení 77+g/dm2

stavebnice v "rozsypu" s mnoha doplňky, jsou vyráběny jen na objednávku,
nejsou běžně skladem.
stavebnice je primárně navržena pro elektrický pohon, ale konstrukce je dost pevná i pro instalaci motoru spalovacího (přední část je pro tuto variantu upravena)
Ovládáné funkce: křidélka, výškovka, směrovka, motor, zatahovací podvozek
(primárně určeno pro elektrické zatahovací podvozky Giezendanner a nohy Robart
v současné době jsou odzkoušené zatahovací podvozky SLR od Planet Hobby, nebo podobné, např. Elektron atp. )
pohonné baterie 12s lipol 4500-5200mAh.
V provozu se osvědčil regulátor Castle Creations ICE HV 80 nebo 120.
Motor s výkonem 3kW (nejlépe Scorpion 5535-160kv, a podobné)
Vybitá kapacita 2500-3000 mAh na 8-9 minut akrobatického letu!
pro akrobatické létání je možné použít lehčí výkonné motory, s ohledem na krátkodobé špičkové zatížení.
Pro aerovleky je zapotřebí pohon více dimenzovat z hlediska dlouhodobějšího zatížení
(např. regulátor ICE HV 120 a motor Scorpion 5535-160, 5545-150kv a podobné)
Alternativně je možné pro pohon použít spalovací motor
v úvahu přicházejí typy DLE 55 a podobné dvoudobé motory 60ccm
(dále motory čtyčdobé Valach 60, 70, roto 85FSi, TP70, a jiné)
pro každy týp motoru je přední část patřičně upravena
letová váha modelů se spalovacím motorem je cca od 10kg výše


novinky:
- odnímatelné přechody křídlo-trup (snažší přeprava)
- nové laminátové díly na křídélka se signováním
- číslování dílů
- laminátové pouzdro pro spojovací duralovou trubku křídla
- položebra pro přední část křídla
- sedačka
- přístrojová deska s přístroji
- přední díl (maska) nově možno dodat i z laminátu (dříve plast)

konstrukce:
Základním materiálem konstrukce je balsa, topolová překližka a smrkové nosníky.
Trup tvoří nosný rám z topolové překližky doplněný smrkovými podélníky. Plechové díly na trupu předlohy jsou zde tvořeny laminátovými, nebo plastovými díly a kryty s naznačeným plechovým povrchem a nýtováním.
Tato koncepce věrně napodobuje skutečný letoun.
Křídlo se smrkovými nosníky a tuhým balsovým potahem má kořenová žebra z topolové překližky, ve kterých jsou umístěny zatahovací podvozky. Křidélka dřevěné konstrukce mají laminátový povrch se signováním. Křídlo
se nasouvá na duralovou trubku procházejicí trupem a proti pootočení je zajištěno dvěma kolíčky z uhlíkových trubek.
Vodorovná ocasní plocha má konstrukci obdobnou, je spojena pomocí dvou uhlíkových trubek, koncové oblouky jsou plastové.
Kormidla mají také torzní skříň a osu otáčení tvoří uhlíkové tyčky.
Směrovka se všemi detaily je součástí laminátového hřbetu trupu.
Kabina je lisovaná z čirého plastu. Kryty podvozků a jiné doplňkové maketové detaily jsou z plastu. Speciální maketový kužel je z uhlíkového kompozitu a jeho nízká váha zaručuje plynulý chod bez vybrací.
Zatahovací podvozky jsou doplněny odpruženými nohami (Robart nebo podobné) a koly Kavan - nejsou součástí stavebnice).
Ostruha je také odpružená, odlitá z epoxidu vyztuženého uhlíkovými vlákny.
Trup je potažen folií Oratex, na křídle a výškovce folií Oracover.

Letové vlastnosti:
Model má realistický letový projev a velmi dobré letové a pádové vlastnosti. V zatáčce dobře drží náklon a i na hranici pádu je dobře řiditelný křidélky.
Příjemně se řídí a bez problémů zaletá celou řadu akrobatických obratů včetně stabilního nožového letu s.

Model má velký rozsah rychlostí, dobrou stoupavost a dynamiku, a díky nízké
váze lze vybavení pořídit za velmi příznivou cenu i vzhledem k jeho velikosti.
Vybitá kapacita je v rozmezí 2400 - 3000 mAh na 8-9min akrobatického létání !
aerovleky s háčkem umístěným za kabinou fungují bez problémů, zatím vyzkoušeno s 5,5kg větroněm, hrubým odhadem by bylo možné vlekat větroně asi do 7-8 kg.
Vybitá kapacita na jeden vlek asi cca 1Ah, cca 1 minuta letu. Výška zatím neměřena.

Obsah stavebnice:
Součástí stavebnice jsou všechny tvarové frézované díly z překližky a balsy
motorový kryt, laminátové kryci díly nebo plastové výlisky - hřbet před kabinou,
hřbet za kabinou s přechody na sop a vop, přechody křídlo trup,
spodní kryt trupu mezi křídly, čirá lisovaná kabina, rám kabiny
speciální maketový uhlíkový vrtulový kužel 100mm
díly na odpružené ostruhové kolečko

sada smrkových a balsových nosníků
duralová spojka křídla
uhlíkové trubky a tyčky
různé maketové doplňky a krytky
standardní sada doplňků ze samolepicí folie


Další možnosti vybavení za příplatek:
vodicí hlinikové trubky na stavbu křídla
palubní deska s přístroji
sedačka
laminátová maska
laminátový potah křidélek se signováním
pakny (v přípravě)
imatrikulace ze samolepicí folie
díly na vlečný háček

 

součástí stavebnice je také CD s návodem ke stavbě tvořeným nespočtem
fotografií step by step v několika souborech PDF rozdělených podle konstrukčních skupin, výkresem pro stavbu křídla, výškovky a směrovky,
a dále je na CD více než 160 detailních fotografií skutečného letadla ve vysokém rozlišení

 

Stavebnice neobsahuje:
balsová prkénka na potah křídla, výškovky, směrovky
potahové folie,
zatahovací podvozky,
odpružené nohy robart
kola hlavního podvozku Kavan
lepidla, motory, regulátory, serva, baterie, RC, ...
(tyto díly je třeba zakoupit samostatně)

 

Stavba modelu:
Ačkoliv není složitá, není určena pro začátečníky
a vyžaduje zkušenosti se stavbou modelů a modelářskou praxi.
Návod je tvořen zejména řadou fotografi í jednotlivých fází stavby.

 


Sestavení modelu je velmi usnadněné díky vysoké předpracovanosti
a promyšlené konstrukci. Díly jsou balené po skupinách a v návodu
je nákres dílů s číslováním. Frézované díly do sebe přesně zapadají
a zámky dobře vymezují polohu dílů navzájem (při stavbě trupu není zapotřebí ani stavební plán). Trup je v základu stavěn na rovné desce v obrácené poloze. Po potažení trupu jsou nalepeny laminátové díly a kryty.

 


V konstrukci je již pamatováno na umístění serv. Uložení přijímače a baterií je ponecháno na staviteli, na jeho vlastních zkušenostech a zvyklostech, stejně jako připevnění krytů. Křídlo je sestaveno a slepeno za pomocí
dvou vodicích trubek, které jsou na koncích podloženy a tím je zachována rovinost i správné zkroucení křídla, stejným způsoben je slepená i vodorovná ocasní plocha.
Závěs tvoří uhlíková tyčka v ose otáčení.
Model je možné postavit i s pohonem na benzinový spalovací motor, ale samotná instalace je ponechána na zkušenostech stavitele.

 


Předloha:
Předlohou modelu je akrobatický "speciál" Zlín 526 AFS, který vznikl úpravou Z-526AF, (zkrácením vnějších částí křídla, zkrácením přední části trupu, přechody trup-křídlo
a křidélka byla zvětšena směrem k trupu na místo odštěpných klapek).
Ačkoliv model je ve velké míře věrný předloze i s mnoha detaily,
profil vnějšího konce křídla byl zvolen symetrický pro zlepšení
akrobatických schopností a zlepšení letových vlastností.

veškeré změny vyhrazeny

dalsí varianty stavebnic zlín:
Zlin 526AFS 2060mm - 1:4,15
zlin 226 MS 3100 mm - 1:3,4
zlin 526 F, A, AS, 3100 mm - 1:3,4
zlin 226T 2560 mm - 1:4

cena:
verze elektro: 690,- euro
verze spalovací: 710,- euro
laminátové díly na kčidélka: 60,- euro
palubní deska s přístroji: 24,- euro
přední maska laminátová: 20,- euro
sedačka: 30,- euro
2x hliníkové tyče na stavbu křídla: 10,- euro

 

 

 

napis zlin


video2
video3(HD)
video4(HD)
aerovlek(HD)
aerovlek2(HD)
video5(HD)

english

plně akrobatický
příjemný a nenáročný
na pilotáž
vynikajicí letový projev
a maketový vzhled
zatahovací podvozky
bezkonkurenčně lehký
efektivní stavba
nenáročný na vybavení
skladný na přepravu


kW