Obsah této stránky vyžaduje novější verzi aplikace Adobe Flash Player.

Získat aplikaci Adobe Flash Player

základní informace:

Rozpětí 2580 mm
délka 2360 mm
letová váha 9kg
plošné zatížení zatížení 77g/dm2
Ovládáné funkce: křidélka, výškovka, směrovka, motor, zatahovací podvozek (primárně určeno pro Giezendaner a nohy Robart)
pohonné baterie 10-12s lipol 4500-5000mAh.
V provozu se osvědčil regulátor Castle Creations ICE HV 80 nebo 120. Motor s výkonem 3kW (nejlépe Scorpion 5535-160kv, Hirotex 2500,
Hyperion 5045-18, atp.)
Vybitá kapacita 2000-3000 mAh na 8-9 minut akrobatického letu!

pro akrobatické létání je možné použít lehčí výkonné motory s ohledem na krátkodobé špičkové zatížení.
Pro aerovleky je zapotřebí pohon více dimenzovat z hlediska dlouhodobějšího zatížení (např. regulátor ICE HV 120
a motor 5545-150kv)
Alternativně je možné pro pohon použít spalovací motor
v úvahu přicházejí typy MVVS 50, DLA, DLE 50, 55 atp.
(Na stavebnici pro spalovací motor se intezivně pracuje)

konstrukce:
Základním materiálem konstrukce je balsa, topolová překližka a smrkové nosníky.
Trup tvoří nosný rám z topolové překližky doplněný smrkovými podélníky. Plechové díly na trupu předlohy jsou zde tvořeny laminátovými, nebo plastovými díly a kryty s naznačeným plechovým povrchem a nýtováním.
Tato koncepce věrně napodobuje skutečný letoun.
Křídlo se smrkovými nosníky a tuhým balsovým potahem má kořenová žebra z topolové překližky, ve kterých jsou umístěny zatahovací podvozky. Křidélka dřevěné konstrukce mají laminátový povrch se signováním. Křídlo
se nasouvá na duralovou trubku procházejicí trupem a proti pootočení je zajištěno dvěma kolíčky z uhlíkových trubek.
Vodorovná ocasní plocha má konstrukci obdobnou, je spojena pomocí dvou uhlíkových trubek, koncové oblouky jsou plastové.
Kormidla mají také torzní skříň a osu otáčení tvoří uhlíkové tyčky.
Směrovka se všemi detaily je součástí laminátového hřbetu trupu.
Kabina je lisovaná z čirého plastu. Kryty podvozků a jiné doplňkové maketové detaily jsou z plastu. Speciální maketový kužel je z uhlíkového kompozitu a jeho nízká váha zaručuje plynulý chod bez vybrací.
Zatahovací podvozky Giezendaner EL15 jsou doplněny odpruženými nohami Robart a koly Kavan (nejsou součástí stavebnice). Ostruha je také
odpružená, odlitá z epoxidu vyztuženého uhlíkovými vlákny.
Trup je potažen folií Oratex, na křídle a výškovce folií Oracover.

Letové vlastnosti:
Model má realistický letový projev a velmi dobré letové a pádové vlastnosti. V zatáčce dobře drží náklon a i na hranici pádu je dobře řiditelný křidélky.
Příjemně se řídí a bez problémů zaletá celou řadu akrobatických obratů včetně stabilního nožového letu s rezervou řízení výšky.

Má velký rozsah rychlostí, dobrou stoupavost a dynamiku, a díky nízké
váze lze vybavení pořídit za velmi příznivou cenu i vzhledem k jeho velikosti.
Vybitá kapacita je v rozmezí 2400 - 3000 mAh na 8-9min akrobatického létání !
aerovleky s háčkem umístěným za kabinou fungují bez problémů, zatím vyzkoušeno s 5,5kg větroněm (fotky a video), hrubým odhadem by bylo možné vlekat větroně asi do 7-8 kg.
Vybitá kapacita na jeden vlek asi cca 1Ah, cca 1 minuta letu. Výška zatím neměřena.

Obsah stavebnice:
Součástí stavebnice jsou všechny tvarové frézované díly z překližky a balsy
motorový kryt, laminátové kryci díly nebo plastové výlisky - hřbet před kabinou, hřbet za kabinou s přechody na sop a vop, přechody křídlo trup,
spodní kryt trupu mezi křídly, čirá lisovaná kabina, rám kabiny
speciální maketový uhlíkový vrtulový kužel 100mm
díly na odpružené ostruhové kolečko
fotografie palubní desky na tvrdém papíru
sada smrkových a balsových nosníků
duralová spojka křídla
uhlíkové trubky a tyčky
různé maketové doplňky a krytky
standardní sada doplňků ze samolepicí folie

Další možnosti vybavení:
pakny (přídavné nádrže na konce křídel)
imatrikulace ze samolepicí folie
zatahovací podvozky Giezendaner
odpružené podvozkové nohy Robart
vlečný háček (výhledově)

dále je možno přikoupit za zvýhodněnou cenu např.:
potahový materiál oratex, solartex, oracover, lepidla, motory, regulátory, serva, baterie, kola vhodné k danému typu modelu, sadu balsových prkének
spalovací motor
(zvýhodněná cena platí jen při koupi stavebnice, nelze ji uplatnit samostatně)

Stavba modelu:
Ačkoliv není složitá, není určena pro úplné začátečníky a vyžaduje alespoň základní modelářskou praxi.
Návod je tvořen zejména řadou fotografi í jednotlivých fází stavby. Sestavení modelu je velmi usnadněné díky vysoké předpracovanosti a promyšlené konstrukci. Díly jsou balené po skupinách a v návodu je
nákres dílů s číslováním. Frézované díly do sebe přesně zapadají a zámky dobře vymezují polohu dílů navzájem (při stavbě trupu není zapotřebí ani stavební plán). Trup je v základu stavěn na rovné desce v obrácené poloze. Po potažení trupu jsou nalepeny laminátové díly a kryty.
V konstrukci je již pamatováno na umístění serv. Uložení přijímače a baterií je ponecháno na staviteli, na jeho vlastních zkušenostech a zvyklostech, stejně jako připevnění krytů. Křídlo je sestaveno a slepeno za pomocí
dvou vodicích trubek, které jsou na koncích podloženy a tím je zachována rovinost i správné zkroucení křídla, stejným způsoben je slepená i vodorovná ocasní plocha. Kormidla a křidélka mají díky torzní skříni vysokou
tuhost a nízkou váhu, závěs tvoří uhlíková tyčka v ose otáčení.
Model je možné postavit i s pohonem na benzinový spalovací motor (MVVS 50cm3), ale potřebné úpravy jsou ponechány zcela na zkušenostech stavitele.

Předloha:
Předlohou modelu je akrobatický "speciál" Zlín 526 AFS, který vznikl úpravou Z-526AF, (zkrácením vnějších částí křídla, zkrácením přední části trupu, přechody trup-křídlo
a křidélka byla zvětšena směrem k trupu na místo odštěpných klapek).
Ačkoliv model je ve velké míře věrný předloze i s mnoha detaily,
profil vnějšího konce křídla byl zvolen symetrický pro zlepšení
akrobatických schopností a zlepšení letových vlastností.

veškeré změny vyhrazeny

cena: předběžně 690,- euro

 

 

 

napis zlin

fotogalerie fotogalerie2

video1
video2
video3(HD)
video4(HD)
aerovlek(HD)
aerovlek2(HD)
video5(HD)

english

plně akrobatický
příjemný a nenáročný
na pilotáž
vynikajicí letový projev
a maketový vzhled
zatahovací podvozky
bezkonkurenčně lehký
efektivní stavba
nenáročný na vybavení
skladný na přepravu


kW